tisdag 21 juni 2011

Underbara regn

Idag när jag gick från jobbet så duggade det lite smått. Jag har ingenting emot regn utan blev istället ganska lycklig över att det luktade riktig, svensk sommar och det var mysigt. Dessvärre blev det mindre och mindre mysigt på vägen till tunnelbanan. Regnet började tillta och det slutade med att det regnade från alla väderstreck och typ haglade. När jag kom inspringandes på stationen hade mina byxor (i alla fall framsidan av dem) fått en ny färg, min tröja var blöt och under paraplyet var mitt hår genomvått. Superkul!

På tunnelbanan pratade killen bredvid mig i telefon och jag hörde den här delen av samtalet: "Jag tror det regnar ute för det kom in en brud här som är helt genomvåt.." Svaret på den frågan: Ja, det regnar!

Att vara genomvåt hade inte vart överdrivet jobbigt om jag skulle hem på en gång - men självfallet skulle jag inte det. Jag hade istället en tid hos frisören. Så i 40 min satt jag helt dyngsur i frisörstolen och fick mitt hår klipp - tror ni jag njöt av schampoonerings-massagen....? 

Resultatet:

1 kommentar:

  1. Ser snyggt ut!

    Förstår vad du menar.. försvann också i regnet igår.. Helt galet!!!

    SvaraRadera