lördag 18 juni 2011

Ordning och reda!

Ett sätt för att motivera mig till att spara och sköta min ekonomi är att hålla koll på allt jag gör av pengar på. För företag är det lag på att man måste bokföra men jag "bokför" min privatekonomi helt frivilligt. På så sätt kan man se hur mycket alla de små posterna (glass här, kaffe här, fika här, frukt där osv osv) summeras upp till varje månad. Jag kan också hålla koll på om jag lever efter min lön eller om jag ringer för ofta till telefonbanken och gör slut på mina sparade pengar. Att hela tiden "bokföra" mina inköp gör att jag får mer kontroll och det gör även att jag ser målen med sparandet framför mig. Just nu ser jag en resa till medelhavet i sommar och sedan möjligheten att kunna unna mig vardagslyx även när jag pluggar. Vad ser ni?

Två veckors kvitton som ska skrivas in i datorn:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar