fredag 17 juni 2011

To do in Stockholm

Det finns massvis av grejer att göra och se i Stockholm (gratis) i sommar! Här är ett utplock av mina egna favoriter:

Vissa museeum har fortfarande gratis inträde. Bland dessa finns Etnografiska museet, Stockholms medeltidsmuseeum och Stockholms Stadsmuseeum. Personligen gillar jag historia så ska definitivt få till ett besök till medeltidsmuseet snart!

Känner man för att vara lite tysk så anordnas "Oktoberfest" utanför Stockholmsmässan (Älvsjö) den 11 - 20 augusti senare i sommar. Det är gratis inträde men för att få någonting att äta och dricka får man dock lägga ut en slant. Men lite härlig sång och ett antal lederhosen lär man ju få uppleva ; )

 Bild lånad från google.se

För de hurtiga kör Friskis&Svettis en del gratispass på olika ställen i Stockholm. Utegympa körs i Tantolunden, Rålambshovsparken, Skarpnäcks IP och vid Ängbybadet i Bromma. Vissa söndagar kör de även andra pass - kolla schemat på friskissvettis.se.

TV4 Nyhetsmorgon (m. fl.) har även kört igång "Första steget" för att få Stockholmarna att röra mer på sig. Varje söndagsmorgon kör de därför ett pass på Gärdet där vem som helst får komma och testa på.

För er som vill göra lite fynd finns det en del loppisar runt om i Stockholmsområdet. Den enda jag har besökt personligen är den på Täby Galopp - där kunde man både hitta det ena och det andra till billiga slantar! Känner man inte för att handla något så kan man ju låta sig inspireras ; )

Vill man bli lite underhållen så finns det ett antal Stand Up-klubbar i stan som har gratis inträde. Bland annat Underbara Bar på Östgötagatan 33 på söder. Där kör Maffia Comedy stand up varje tisdag kl 20.

BigBenStandUp finns också på Folkungagatan 97. Där kör de stand up varje torsdag och söndag kl 20.

Flera TV-kanaler erbjuder även gratisbiljetter till att sitta i publiken på deras program, bland andra SVT.

För mig som älskar Italien ser jag speciellt fram emot nästa vecka då "Italy visits YOU" i Kungsträdgården. Jag förväntar mig, och hoppas på, avsmakning av det italienska köket, information om Italien och underhållning!

Ha så kul i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar