onsdag 1 juni 2011

Bzzzzzzzzzz

Imorse vaknade jag 05.56 (en halvtimma innan jag hade väckning). Precis innan jag vaknade drömde jag om att jag hade en stor fluga inne på rummet som surrade, blev tyst, surrade, blev tyst, surrade osv osv.. I drömmen gick jag upp till fönstret och föste ut flugan. Men av någon konstig anledning surrade det fortfarande och jag vaknade upp ur drömmen. För ovanlighetens skull kom jag ihåg vad jag hade drömt och jag kunde njuta av att surrandet tagit slut, jag hade ju ändå vaknat från drömmen. Men icke!! Surrandet fortsätter och jag inser att det är en jäkla geting som tagit sig in innanför mitt fönster och håller på att studsa mot fönstret i tappra försök att komma ut. Jag fick gå upp på riktigt och släppa ut idioten.

Jag vaknade alltså av en getings surrande - hur glada tror ni jag var imorse...?

Bild lånad från google

2 kommentarer:

  1. haha men guuu stackars!
    sjukt hur man drömmer det som är verkligt när man börjar vakna till på morgonkvisten. Har oxå vart me om d flera flera gånger! Men det värsta är ändå när man är i en underbar dröm och vaknar! Då försöker man komma in i drömmen igen men det går inte! har du vart me om d?

    SvaraRadera
  2. Absolut! Då vill man inget annat än att somna om och komma tillbaka men oftast går det inte. Tror det har funkat för mig någon gång men antar att jag inte var helt vaken innan jag somnade om igen =)

    SvaraRadera