torsdag 19 maj 2011

Here we go

Hej alla glada!

Just nu sitter jag framför datorn på jobbet och drömmer om att ligga i en solstol typ i Grekland. Dagarna tar ju aldrig slut här hemma! Denna blogg har jag tänkt använda som ett verktyg för att motivera mig själv. Saker som cirkulerar mellan öronen just nu är att jag ska börja plugga i höst – har jag valt rätt? Hur får man pengarna att räcka när man endast hittar en dyr hyresrätt och bara har studiemedlet att leva på? Hur är mina möjligheter att få bra jobb efter utbildningen? Sen finns det ju också en del mindre framtidsfokuserande frågeställningar.. Hur får man plats med så mycket saker som möjligt på 30 m2 utan att det ser plottrigt ut? Vilka kläder tar man med sig? Ska man ha soffa eller fotölj? Vilket land ska vi dra på partresa till i sommar – har jag råd?

Jag behöver motivation inför hösten, motivation att klara av jobbet, motivation att spänna upp diverse kroppsdelar och möjligtvis tappa ett kilo eller två och motivation till att lyckas leva ett lyxliv à la låg budget. Hoppas ni har tips och idèer och vill hjälpa mig att nå mina helt realistiska mål!

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar